Wednesday, October 04, 2006

Saya Dan Aku.

tetiba aku nak menulis.

semalam adalah hari suwey. bermula dengan kelaparan dan kebosanan yang amat. tiada kelas lagi. tetiba je sudah pukl 630 petang. bersiap untuk ke bazaar menaiki kereta sue. sue kate nak angkut ktorang sume. tapi, katenye secara tiba2 ketika jam da mncecah 645pm, ada seorang jantan (dekwan) ajak dia buke. sesukati dia je la g makan ngn dekwan meninggalkan we all. mntang2 dekwan da jadi presiden pmukm. sangat x bertimbangrasa. yan da nak mnangis sakit hati.

smenanye aku x kesah sangat. aku tak teruja pon nk kuar ngn sue tu. besides i got my own car.

g kat keta. keta aku xleh start lak. dipendekkan cerita(aka malas nak cerita), aku kene call shabir gak la mintak tolong jumpstart. mamat2 burhan yang mengelilingi kereta aku sume xbley dharap. mengelilingi kereta aku je tau. atau maybe diorang lapar n bergegas nk g berbuka puasa, so tanak tolong aku. ces.

oh. haritu aku ada isu untuk ditimbulkan ketika perbincangan d bilik nadia. iaitu isu 'aku-kau dan i-u'. heheh.
isu ini berkaitan dengan, mengapa orang yang selalu membahasakan dirinya 'aku' terpaksa mngalah dan cakap 'i' dgn orang yg membaha(n so on)? kenapa tidak d other way 'round?

smenanye isu ini mmg bodo dan takde kene mengena. tetapi agak melucukan, kerana tetiba fara membahasakan dirinya 'aku' ketika mahu membelok ke dalam parking alamanda. haha sgt pelik.

aku juga pernah cube ber'aku-kau' dgn shabir. terasa seperti sedang bergado dan mahu menampar one another.
ganas rasenya.

ok kawan2.
hari ini saya berbuka d cyber lagi gamaknye.

sekian.salam.

12 comments:

ILynn Virgobiru said...

aku rs tak ade salahnye kalo ckp "aku-kau" dgn bf sendiri. ade org yg mengamalkannya. aku...kadang2. tp kalo diikutkan, tak mesra sgt la. and maybe..ye,mcm kamu jugak,rmi org xbiase dan trasa ganas kalo ckp mcm tu

sekian komen saya

Gua said...

cehh selamba je ckp x mesra..
aku - kau samaje i -u

cume pd aku,aku-kau tu mcm lbey pd membe..ewah.

ye,aku ngan awek bbahasa aku-kau dr dulu smpi skrg

xreti dan x pnah tpikir nk ubah

~Hate me tomorrow ♥

ainnurista said...

manade aku ckp xmesra..aku kate ganass la..

ckp la ape korg nk..i dont hve a problem with any of it, actually.just that itll be weird utk org yg tak biase je r.

tp dlm msg baek gune i-u kan?jimat space n money.

ainnurista said...

oh.ilynn yg ckp xmesra rupenye.ooops..

Gua said...

ye..ilin..
tp xde pn pmasalahan..
nak lagi saving kau rapatkan sume pkataan..
grenti saving..
tp bnde tu btahan 2-3 bulanje
sbb pehtu xtau nk crite pe..

~Hate me tomorrow ♥

Anonymous said...

aku.. aku.. aku. i'll practise summore so that when i say it i don't sound weird anymore. aku.

ainnurista said...

nah drop the 'aku',fara. choose what u want to express urself.it dont matter.

tp aritu u mmg sound klaka r..;p

eh mane amar baharudin??

Amar B. said...

yee, AKU di sini.
tahukah bahawa pada zaman dahulu AKU merupakan kata ganti nama diri yang sungguh mulia? tetapi telah di terbalikkan pada zaman kini, AKU seperti bahasa yang kasar. pelik tapi benar.

fara, kite selalu je kan pakai aku-kau? seperti..aku cintai kau!

Anonymous said...

yer amar. aku tau.

Anonymous said...

yer amar. aku tau.

not, i'll just stick with 'i's and 'you's. :D

ainnurista said...

baek fara!stick la with whatever u want!

liLMafia said...

babe aku sayang kan kau sgt...
did i miss farah said 'kau'..
klakar ker??
amar, kau ape kabar???